اخبار

-چاپ سوم كتاب تكنيک هاي فرزندپروي هم توسط انتشارات ارجمند روانه بازار شد. چاپ اول در سال ٨٩ و چاپ سوم در سال ٩٣. سه چاپ در عرض كمتر از چهار سال.

farzanparvari

 

 

كتاب را مي توانيد علاوه بر انتشارات ارجمند و كتاب فروشي هاي معتبر، از اژانس كتاب  و كتاب درماني هم خريداري نماييد.

Did you enjoy this post? Why not leave a comment below and continue the conversation, or subscribe to my feed and get articles like this delivered automatically to your feed reader.

Comments

باسلام خدمت آقای دکتر جهان شاهی فرد
بنده توسط یکی از اساتید حوزه علمیه قم با کتاب و سایت شما آشنا شدم.
فقط خواستم از کتاب و سایتتان تشکر کنم.

سركار خانم مريم، از ابراز لطف شما متشكرم. خوشحالم كه به تكنيك هاي فرزندپروري علاقه مند و بخصوص كه به برخي سوالات تمرينها جواب داديد. من در ايران زندگي نمي كنم. ممنون خواهم شد افرادي را كه مايلند اين مهارت را اموخته، به سايرين بياموزند به اين سايت دعوت كنيد.

سلام آقای جهانشاهی فرد، من ارشد روان شناسی تربیتی هستم، کتاب تکنیک های فرزند پروری رو چندین دوره تدریس کردم، راستش تکنیک ها واقعا ساده و کاربردی، بجز تکنیک آگاهی که کنی برای والدین پیچیده میشه الباقی قابل فهمه، من دو تا سوال از حضورتون داشتم، یکی اینکه در تاکتیک احساس، چرا از عنوان همدردی استفاده کردین، نه همدلی؟
و دیگه اینکه من این کتاب رو برای مربیان کودک آموزش میدم، برای ارتباط شون با کودک، با ت جه بهایم ه رویکرد شما در کتاب تحلیل خانواده ست، آیا کار من اشتباهه؟ که در بافتی غيراز خانواده آموزشش میدم؟
در پایان یک پیشنهاد دارم،منبع توجه با سابقه چندین بار تدریس کتاب، در معرفی تکنیک ها، بعد از تکنیک احساس اول تکنیک آگاهی رو میگم بعد تکنیک استقلال رو، توی کتاب اولاحساس، بعد استقلال و بعد آگاهی که این تکنیک آخر رو فهمش رو کمی مشکل میکنه.
من تمرین ها رو خواسته باشم چطور میتونم تهیه کنم؟ در سایتتان نتونستم پیدا کنم.

سلام سركار خانم منفرد، خوشحالم كه از كتاب خوشتان امده و ان را براي تدريس قابل دانستيد.
اموزش تكنيك هاي فرزندپروري به مربيان مهدكودك بسيار مطلوب و مفيد و موثر است. انها ساعات زيادي را با كودكان مي گذرانند. ارتباط تكنيك هاي فرزندپروري و روش تحليل خانواده هم فقط از جهت توضيح منشا پيدايش تكنيك هاي فرزندپروري اهميت داشت وگرنه تكنيك هاي فرزندپروري ” روشي براي ارتباط به منظور تغيير” است كه از زبان اقاي احمدزاده در تمرين ” ميزگرد مربيان ١ ” در همين سايت بيشتر ان را توضيح داده ام.
به نظر من نحوه قرار گرفتن فصول كتاب و توضيح تاكتيك ها در كتاب ارتباطي با نحوه اموزش انها ندارد. هنر اموزش دهنده در اموزش بهتر موضوع و البته سطح اطلاعات و تحصيلات و علاقه شركت كنندگان مهمتر است. به عبارتي لزومي ندارد كتاب را به ترتيب فصول از ابتدا به انتها ياد داد. برخي مربيان چند اسلايد نشان مي دهند و بعد چند تمرين حل مي كنند. برخي از نقش بازي كردن استفاده مي كنند. من دو عروسك كوچك را ( كه البته اغلب نقش وكيل مدافع را بازي مي كردند) با خود به كلاس مي بردم. منظورم اين است كه كتاب براي خواننده نوشته شده و سليقه مربي در اموزش حضوري ممكن است با روال نوشتن يك كتاب همخواني نداشته باشد.
نظرتان در مورد اينكه فهم تاكتيك اگاهي براي برخي دشوارتر است جالب بود. ممنون از اينكه اين تجربه را با من در ميان گذاشتيد. به نظرم در كل نمي توان نتيجه گيري كرد كه كدام تاكتيك عموما دشوارتر يا ساده تر است. موضوع بسيار به مربي ( خودش چقدر تاكتيك را اموخته باشد يا به چه سبكي اموزش دهد) و به اموزش گيرنده ( مادر، روانشناس، پدر، والدين تحصيل كرده و … و فرهنگشان ) مربوط است. براي برخي فهم تاكتيك استقلال دشوارتر است چون نمي توانند به تصميم فرزندشان احترام بگذارند و براي برخي پيشگيري از تنبيه كردن دشوار. و بسياري استفاده از تاكتيك احساس را دشوار مي دانند چون در كار با احساس خودشان مشكل دارند. تاكتيك امادگي را هم در كتاب تكنيك هاي فرزندپروري توضيح نداده ام. اين تاكتيك در كتاب تكنيك هاي فرزندپروري ٢ ( كه بخش هايي از ان در قالب تمرين تكنيك ها در سايت به تدريج منتشر مي كنم ) خواهد امد. ( تاكتيك امادگي در تمرين جلسه اموزشي با مربي ١،٢ و ٣ امده است. )
شايد اگر بيشتر بدانم كه از چه نظر و كدام گروه اموزشي در اموختن تاكتيك اگاهي مشكل دارند، بيشتر بتوانم كمك كنم.
و در اخر اينكه، منظورتان را از تمرين ها متوجه نشدم. تاكنون ٣١ تمرين از تمرين تكنيك ها كه برخي از انها در كتاب دوم تكنيك هاي فرزندپروري خواهند امد، در سايت موجود است. شايد منظورتان وعده ” كتاب حل تمرين تكنيك هاي فرزندپروري ” باشد كه در مقدمه كتاب ذكر كردم. ايده ان كتاب به صورت “تمرين تكنيك ها” در سايت امده است. اگر منظورتان را برايم روشن تر كنيد ممنون خواهم شد.

گفتگوی اخیر برای حقیر آموزنده بود.
بنده هم با نظر دکتر موافقم که دشواری برخی از مباحث کتاب بستگی به مربی و متربی دارد چون من هم با این مساله مواجه شده ام و برای بعضی آموزش گیرندگان کارگاهها، تاکتیک استقلال دشوار بوده است و برای برخی کارگاههای دیگر تاکتیک آگاهی چرا که در ابتدا این آموزش گیرندگان آگاهی را با نصیحت کردن یکی میدانستند و …

ارسال دیدگاه

(لازم)

(لازم)